چهارشنبه 13 فروردين 1399 07 شعبان 1441 1 آوریل 2020
تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
کد 199

فرماندار هشترود:

مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه ای مهمترین كاركردروابط عمومی ها به شمار می رود.

🔸به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، مهندس امینیان در جلسه کارشناسان روابط عمومی های این شهرستان با اشاره به نقش برجسته روابط عمومی ها در سازمان گفت:مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه ای مهمترین كاركردروابط عمومی ها به شمار می رود.

☑️ در این جلسه مهندس امینیان با اشاره به مجموعه انتقاداتی که از دستگاه های اجرائی، نهادهای دولتی و مجموعه حاکمیت در بین اقشار و گروه های مختلف مردم و حتی افرادی که خود عهده دار مسئولیت بخشی از ساختار سیاسی و نظام اجرائی کشور هستند وجود دارد گفت در جلسات متعددی که برگزار می کنیم شاهد انتقادات متعدد هستیم و گاها چنان تصور می شود که افراد هدف و فلسفه نقد را که اصلاح مسائل و مشکلات موجود در بخش ها و موضوعات مختلف است را فراموش کرده اند و صرفا ما باید تماشاگر مسابقات نقد در سطح شهرستان باشیم گاهی حتی مسائل فراتر از نقد می رود و متاسفانه برخی افراد دست به سیاه نمائی می زنند یعنی بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی مسئله ای را نه تنها آنگونه که هست مطرح نمی کنند بلکه خلاف آنچه که هست را می گویند و این می شود سیاه نمائی ، وی اظهار داشت سیاه نمائی باعث دلسرد شدن مردم و مسئولان می شود، یاس و ناامیدی را در جامعه گسترش می دهد و کوچکترین امیدها را از بین می برد
☑️فرماندار هشترود با بیان اینکه روابط عمومی مجموعه ای است که ارتباطی دو سویه بین سازمان و مخاطبین برقرار می کند که این مخاطبین گاها شامل کل مردم است و گاها اقشار یا طیفی از مردم را دربرمی گیرد گفت از این رو وظیفه روابط عمومی ها ارائه تصویری روشن از سازمان در نزد افکاری عمومی است که به این منظور لازم است از ابزار و روش های مختلفی که امروزه بیشتر تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات مطرح است بهره برد و افزود متقابلا روابط عمومی ها موظف به انتقال مجموعه مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد به مدیران و مسئولان سازمان هستند وی با تاکید براینکه روابط عمومی ها نقش مستقیم و بسیار تعیین کننده ای در اعتمادسازی بین سازمان و مردم دارند گفت متاسفانه ریشه بسیاری از بی اعتمادی هایی که امروز در بین مردم نسبت به دستگاه های اجرائی و حاکمیتی وجود دارد در این است که روابط عمومی ها وظایفشان را بدرستی انجام نمی دهند
☑️امینیان با بیان اینکه پیش شرط موفقیت در هر فرد و جامعه خروج از چارچوب های قالبی و خشکی است که در طول سالیان گذشته شکل گرفته و به عادت و فرهنگی منفی تبدیل شده است گفت برای نمونه در حوزه فعالیت روابط عمومی ها امروزه آشنائی با فناوری اطلاعات و ارتباطات ، شناخت زبان رسانه، ارتباط موثر با رسانه ها، تسلط به اهداف، وظایف و مسئولیت های سازمان، تسلط به مهارت هایی همچون عکاسی و طراحی و تحلیل و پرداش اطلاعات ... از ضرورت های کاری روابط عمومی هاست و درصورتیکه کارشناسان این حوزه به این مسائل مسلط نباشند یا در برابر یادگیری آن مقاومت کنند طبیعی است که نه تنها منجر به ایجاد اعتماد بین سازمان و مردم نخواهند شد که حتی کاملا در جهت اعتمادزدایی حرکت خواهند کرد
☑️تهیه برنامه های کاری در راستای اهداف سازمان ( اینکه در بازه های زمانی مختلف چه کارهایی باید انجام دهید)، تهیه گزارش عملکرد یکساله سازمان تا آغاز دهه فجر و انتشار آن به منظور اطلاع مردم، نوآوری،ابتکار و احساس مسئولیت و صرف وقت و انرژی بیشتر از سایر کارشناسان در داخل سازمان، برگزاری دوره های آموزشی به منظور کسب جدیدترین مهارت ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و .... از دیگر مواردی بود که فرماندار هشترود از کارشناسان روابط عمومی ها خواست تا در حوزه کاری خود انجام دهند
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 15 بهمن 1398
  • توسط مدیر سایت فرمانداری هشترود