سه شنبه 25 تير 1398 12 ذو القعدة 1440 16 ژوئیه 2019
تاریخ : يکشنبه 16 دي 1397
کد 29

فرماندارهشتروددرجلسه بازارچه دایمی

هشترود می‌تواند به عنوان قطب تولید محصولات دامی و کشاورزی ارگانیک معرفی شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، فرماندار هشترود درجلسه کارگروه هماهنگی بازارچه دائمی محصولات روستایی و عشایری این شهرستان گفت: با توجه به کشت محصولات متنوع ،هشترود می‌تواند به عنوان قطب تولید محصولات دامی و کشاورزی ارگانیک معرفی شود
☑️در این جلسه مهندس امینیان پرسش از چرایی و هدف از ایجاد بازاچه دائمی را با توجه به بحث‌های توجیهی مفصل صورت گرفته در این خصوص تکراری خواند و گفت طبیعی است که اگر خواهان آینده‌ای متفاوت با امروز و توسعه یافته برای شهرستان هستیم باید از کلیات طرح بازارچه دفاع کنیم، در غیر اینصورت موضوعیت جلسه زیرسوال خواهد رفت، وی با بیان اینکه تغییر در رفتار لازمه‌اش تغییر در نگاه‌هاست اظهار داشت تغییر لازمه توسعه می‌باشد از این رو ما باید بدنبال ایفای نقش در رقم زدن آینده و تعیین سرنوشت خود باشیم نه آنکه نسبت به آینده بی‌تفاوت بوده و صرفا دنباله‌رو باشیم، باید در نظر داشته باشیم که به میزانی که نقش خود را در ساخت آینده افزایش دهیم به همان میزان می‌توانیم از مزایای تغییرات بوجود آمده بهره‌مند شویم

☑️فرماندار هشترود تغییر علاقمندی‌ مردم از مصرف محصولات صنعتی به محصولات ارگانیک را یک فرصت و امتیاز برای شهرستان هشترود دانست که بدلیل وجود محصولات زراعی، باغی و همچنین وجود فرآورده‌های دامی با کیفیت، این شهرستان می‌تواند به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و دامی ارگانیک در منطقه و کشور باشد به این منظور ایجاد محلی برای عرضه دائمی محصولات روستائی و عشایری می‌تواند در این امر بسیار موثر باشد او گفت این محل علاوه بر عرضه محصولات کشاورزی و صنایع بومی شهرستان می‌تواند در زمینه ارائه خدمات رفاهی و تفریحی و گردشگرینیز به شهروندان هشترودی و همچنین توریست ها نقش بسزایی داشته باشد

☑️امینیان با بیان اینکه در طول ۱۰ - ۲۰ سال آینده گردشگری اولین و آخرین حرف را در دنیا خواهد زد گفت پیش‌بینی می‌شود چیزی حدود ۷۰ درصد از نیاز مردم به اشتغال و درآمد از این حوزه تامین شود، وی
با پرسش از اینکه ما چه سهمی در گردشگری خواهیم داشت افزود لازم است برنامه‌ریزی صحیح در شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی هشترود به سایر مردم استان، منطقه و کشور داشته باشیم، او این مسئله را ناکافی دانست و گفت گردشگری ارتباط ظریفی با سایر حوزه‌ها دارد، به این منظور لازم و ضروری است که صنعت گردشگری خود را به سایر حوزها گره بزنیم، همچنان که کشوری مثل ترکیه توانسته به عنوان یک کشور نوظهور در توسعه اقتصادی دنیا از طریق شناساندن جاذبه‌های گردشگری خود موجب شود که صنعت پوشاک این کشور نیز به جهان معرفی شده، برندسازی شود و در حال حاضر سومین کشور بلحاظ تولید پوشاک در جهان باشد.
وی ادامه داد پس این استدلال درست نیست که بگوئیم این محصولات در شهرستان‌های اطراف تولید می‌شوند بنابراین ایجاد بازار دائمی محصولات روستائی و عشایری توجیه اقتصادی ندارد! بلکه لازم است خود را مکلف به برنامه‌ریزی دقیق بکنیم تا بتوانیم در میان‌مدت و بلند مدت با شناساندن شهرستان به عنوان یک منطقه گردشگری و با ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب در این بازار(کاهش و حذف واسطه‌ها) توازن بازار را به نفع خود تغییر دهیم

☑️مهندس امینیان گفت عملیات اجرایی بازارچه را فازبندی‌شده، گام به گام و زیر نظر مشاوران و کارشناسان اقتصادی ، مالی و فنی پیش خواهیم برد وی به همین منظور از شهرداری و شورای شهر خواست تا در جلسه آینده مشاوران اقتصادی ، فنی و مالی طرح را بمنظور توجیه‌پذیری اجرای طرح در محل بازار هفتگی و سایر مسائل دعوت کنند
همچنین در این جلسه مقرر شد بخشداری‌ها که مسئول شناسایی و معرفی غرفه‌دارن هستند اطلاعات دقیق و ریز در مورد غرفه‌داران و محصولاتی که قرار است ارائه شود داده و به تبیین مسئله برندسازی محصولات به روستائیان بپردازند
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 16 دي 1397
  • توسط مدیر سایت فرمانداری هشترود